charlottecronquist

Nu är jag ambassadör.

I måndags träffades vi för första gången, de nya skånska ambassadörerna för kvinnors företagande. Jag räknade inte in oss, men tror att vi ...


I måndags träffades vi för första gången, de nya skånska ambassadörerna för kvinnors företagande.
Jag räknade inte in oss, men tror att vi var minst 40 som samlades.
Och vi var ett gäng sanna entreprenörer och gjorde affärer i varje paus.

För några år sedan skulle jag nog inte ha känt mig ”som en i gänget” på ett sånt här möte. Jag hade nog inte ens tänkt tanken att ansöka om att bli ambassadör.
Men sedan dess har väldigt mycket vatten flutit under Malmös broar.
Jag har varit med i ett par utvecklingsprogram för kvinnor som är företagare, jag har nätverkat i olika sammanhang, har gått i mingelskola… och startat samtal om lust och liv, gudinnekvällar, blivit väldigt aktiv på Facebook… och gud vet allt.
Mitt nätverk är så mycket större än det var bara för två år sedan. Och det blev många kramar på mötet… för flera av dem är redan mina vänner, bekanta eller affärsbekanta. Så det kändes som att vara på hemmaplan – och en hemmaplan jag trivs att vara på.
Så nu ser jag fram emot att bidra till kvinnors företagande, att bidra till förändrade attityder, att möta unga människor som ska välja livsbana … och inte minst att nätverka med, lära känna – och göra affärer med mina ambassadörskolleger.
När jag kom till mötet i måndags hade jag bara en liten tanke om att ”göra affärer” – jag hade tagit med några ex av min bok… men jag hade inte trott att jag skulle komma hem med ett mindre uppdrag. Men jag satte mig med rätt person… och på den vägen är det.
Så härligt med all denna energi… och ett sammanhang där alla vill något… Ska bli ett spännande uppdrag!
Så behöver du en ambassadör för kvinnors företagande, kan du ta kontakt med mig.


Related

kvinnor 6643214041896267657

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item