charlottecronquist

Mingla, mingla, mingla och mellanmingla.

Medan jag förmodligen minglar medan du läser det här  så förbereder Alexander både mingel och mellanmingel .  För, handen på hjär...



Medan jag förmodligen minglar medan du läser det här 
så förbereder Alexander både mingel och mellanmingel
För, handen på hjärtat, vad gör du med visitkorten efter minglet? 
Du kanske ska börja mellanmingla?
Ja, det är klart du ska.

I dag är jag på den stora ambassadörsträffen i Stockholm. 
Om allt går som det ska kommer jag att lyssna på Maud Olofsson. Hon har nästan en timme på sig att tala till oss… så jag hoppas att jag kommer att känna mig klokare efteråt. 

Häromdagen gjorde jag ett par ambassadörsuppdrag. Jag var på kickoff för UF-företagare. Det var massor med tjejer och killar som i varierande grad hade hittat en affärsidé. 
Jag pratade mest med tjejerna och det var allt från smink till städning och bullar till fredagsfikat. 

Och i dag möter jag alltså hundratals kolleger som redan är företagare. Och vi får väl se hur mycket jag orkar mingla. Det ska bli spännande att se var min energi kommer att befinna sig. 

De senaste dagarna har Alexander jobbat nästan dygnet runt för en ny idé som kommer att visas upp, premiärvisas på Malmömingel nu på onsdag morgon. Då kommer alla deltagare och utställare nämligen att ha chansen att bli mellanminglare. 

– Jag drar igång mellanmingel för att mötet som sker på onsdag morgon ska kunna fortsätta på nätet och därmed effektivera nätverkandet, säger Alexander, där han sitter en dator ifrån mig. (Så fiffigt att intervjua en i familjen…) 
Så till alla minglare: Kom till Malmömingel och förbered dig på att lära dig en ny konst: Att mellanmingla. 
Alexander håller dig virtuellt i handen. 
Nu ska jag lyssna på Maud.

Related

mellanmingel 8693455973662898390

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item