charlottecronquist

Boksläpp 3 maj 17-19 i Malmö. Och om att bli räddad i sista sekunden.

I går satt Alexander och trixade i photoshop med bilden till boksläppet. Då upptäckte han att mitt namn saknas både på framsidan och på bo...



I går satt Alexander och trixade i photoshop med bilden till boksläppet.
Då upptäckte han att mitt namn saknas både på framsidan och på bokryggen.
Jag blev helt kall och slutade andas. Visserligen står namnet på baksidan och på en flik, men ändå, att jag varit blind för det mest uppenbara!

Men istället för att tycka synd om mig själv, skickade jag ett mejl till dem som trycker. Kanske, kanske hade de inte hunnit trycka omslaget.

Alexander, som var på väg till möte, ringde mig och sa: Ring dem! Kolla!

Så jag lyfte telefonen och ringde.

Omslaget var tryckt, men boken ännu inte ihopsatt.

Jag ringde lite moloket till Alexander. 
Och han sa: Jag ringer och kollar vad det kostar att göra ett nytt omslag. 

Samtidigt tog jag kontakt med layoutaren som genast rättade till omslaget.

En timme senare (och 1500 kr fattigare) var den nya rättade versionen hos tryckeriet.

Då kändes det lugnt i magen. Vi hade planerat ett tidigare boksläpp, men nu blir processen lite försenad. Så den 3 maj kan du se den nya fina boken om du kommer till Loftet, Hedmanska gården, Lilla torg i Malmö.

(Önskar föranmälan då lokalen bara rymmer 50 personer, skicka mejl till info@lustochliv.se eller sms:a Alexander 070 616 7242 och säg att du kommer. Släppfesten pågår 17 – ca 19).
Och detta fick mig att reflektera hur lätt det är att vara blind för det uppenbara. För mig var det så självklart att mitt namn stod där på framsidan att jag inte såg att det saknades. Jag vet att jag någon gång hade en tanke som passerade som handlade om det… men jag släppte det, eftersom det bara måste vara så att namnet fanns där. Tänk om jag hade lyckats fånga den tanken…

Samtidigt känner jag en djup tacksamhet över att Alexander såg. Att han såg och agerade. Att han inte gav sig. Jag är också djupt tacksam över att jag, varje gång jag ser den nya boken, slipper tänka: ”Shit, jag missade namnet”.
Kanske detta lär mig att bli mer uppmärksam i framtiden och inte ta det uppenbara för givet?
Boken är självklart ”Ingen skam i kroppen – frigör din sexuella kraft”. Vi har (nästan) sålt slut på den första upplagan och satsar på en andra. Jag har fått så oerhört mycket fin och stark feedback på den att det känns viktigt att fler också får läsa.


Den här versionen är också finare, hållbarare och med en del tillägg. Dels har min dotter Maja gjort jättefina illustrationer, dels finns lite uppdaterad text och länkar och dels är omslaget nu med flikar. Jag ser så fram emot att hålla den i handen. Min alldeles egen kärleksbok ☺




, , ,

Related

uppenbart 3760354080434278485

Skicka en kommentar Default Comments

  1. jag förstår känslan, önskar jag kunde vara i Malmö o fira med er, kanske det blir möjligt vem vet...kramar om

    SvaraRadera

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item