charlottecronquist

Livets goda.

Alexander, jag älskar din kreativitet! I går blev hångelsoffan klar. Bilder kommer kanske senare. Den är för mig ett uttryck för livets ...

Alexander, jag älskar din kreativitet!

I går blev hångelsoffan klar.
Bilder kommer kanske senare.
Den är för mig ett uttryck för livets goda.
Det är bildserien också.


Titta på Alexanders fantastiskt vackra keramikfat. Se hur sensuellt och livsbejakande det är. När jag i höstas anmälde mig till bridgekurs… för att jag ville göra något enbart för att jag tycker att det är så roligt… så började han fundera på om det fanns något han ville göra bara för lustens och glädjens skull.

Svaret blev: En keramikkurs.

Nu har han hunnit gå tre omgångar och huset fylls med hans konstverk. Eller konsthantverk eller hur vi nu ska definiera det. Alexanders kreativitet är vidunderlig. Han kan få döda ting att leva (vänta bara tills du får se hångelsoffan. Jag ska nog göra en liten bildsvit av det med, men just nu räcker det med detta.) 

Det här fatet får det att vattnas i munnen på mig, redan när det är tomt. Och tänkt så fulländat det blev när vi hade jordgubbsfest för Stella på hennes födelsedag. I fatet ligger åtta liter av de sötaste bären… å det vattnas i munnen vid blotta minnet.

Vad gör du för din lust och kreativitet? 
Vad gör du bara för din egen skull? 
Bara för att det är så roligt?

Just nu vilar jag mest eftersom kroppen fortfarande skriker på mig att göra det.
Namaste!

Related

skapande 9036323010103461458

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item