charlottecronquist

Mitt andra Youtubeklipp - och en reflektion.

Det här är faktiskt lite kul. I det här klippet läser jag ur min bok "Ingen skam i kroppen - frigör din sexuella kraft". Jag läse...


Det här är faktiskt lite kul. I det här klippet läser jag ur min bok "Ingen skam i kroppen - frigör din sexuella kraft". Jag läser ett avsnitt som jag kallar för "En sann historia", just för att det är så.
En dag när Alexander och jag hade varit samman några månader så kom det bara till mig och jag skrev ner historian... som handlade om hur jag gått från att ogilla till att acceptera min kropp. Jag blev alltså varse om att det blivit lite mindre skamfyllt att ha just min kropp.
Det roliga , eller det lustiga, är att jag när jag skulle spela in det här kände mig så... ful... eller nja, så trist... att det kändes lite jobbigt. Så jag satt där med photo boot och hittade något som hette "glöd" och valde det... och nu är jag där på bilderna, lite mer suddig i kanterna och lite lättare för mig själv att acceptera. 
Och det skulle ju kunna tas som att det fortfarande finns lite skam kvar i min kropp.
Ja, så är det.
Och det är helt okej!



Related

YouTube 3475692328697577422

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item