charlottecronquist

Möt känslan av att vara för mycket. Meditationer om kärlek 55.

Händer det att du känner att du är för mycket ibland? Och kan det i så fall bero på att du har lärt dig att du ska vara lagom mycket, eller uttryckt på ett annat sätt: Att du ska hålla dig inom vissa givna ramar, som oftast har bestämts av någon annan.
Men tänk om det är dags att omvärdera vad känslan av att vara för mycket handlar om?

Låt en del av dagens meditation vara en skrivuppgift.
Skriv: Jag är för mycket när jag... och så fyller du på med det som kommer.
Fortsätt att skriva meningar som börjar med "Jag är för mycket när..." och fortsätt tills meningarna tar slut.
Ta nu och läsa igenom dina meningar.
Lägg märke till om det är någon av meningarna som sticker ut på något sätt, som känns mer än någon annan. Det innebär att just den meningen, just det påståendet, är starkare för dig precis just nu.
Säg den meningen högt några gånger:
Jag är för mycket när jag...
Gå nu fram till en spegel och säg samma sak till spegelbilden:
Jag är för mycket när jag...
Säg det och betrakta ditt ansikte i spegeln.
Säg det flera gånger och lägg märke till om något sker i dig.
Förändras bilden av meningen?
Förändras känslan inför den här meningen?
Ta nu och blunda en liten stund.
Ha med din mening in i meditationen.
Lägg en hand på ditt hjärta.
Säg nu:
Jag är okej när jag...
Alltså du använder samma mening, du bara ändrar början på den, till att nu omfamna det som du alldeles nyss tyckte representerade att vara för mycket.
Säg det igen några gånger:
Jag är okej när jag...
Och lägg märke till hur det känns i din kropp just nu.
Ta ett par djupa andetag och när du känner dig redo, öppna dina ögon.

Dagens bonus: Ett litet klipp där Charlotte säger ja till att vara för mycket.






Charlotte Rudenstam deltar i #blogg100 för tredje året i rad.
Hon är coachförfattare och föreläsare som vill bidra till att du älskar livet.
Hon har skrivit böcker som ”100 % Charlotte – Ta ditt inre ledarskap” och
I år väljer hon att bjuda på 100 meditationer om kärlek. Ibland som en text, ibland som en liten film, ibland på något annat sätt. 

Related

meditation 3013690284225441485

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item