charlottecronquist

23. Hur ofta hamnar du i chock? #charlottepodden


Jag tillhör de människor som ganska ofta hamnar i chock.
Det är som att allting stannar upp, jag kan ha svårt att röra mig eller tala.
Det är en av de försvarsmekanismer reptilhjärnan använder, för att den tror att jag är utsatt för livsfara.
Nu har jag sätt att hantera chocktillståndet - och ett är faktiskt att skaka chocken ur kroppen, genom att exempelvis stå upp och skaka lätt från benen och uppåt.

I det här avsnittet av #charlottepodden resonerar jag kring chock - som du kan hamna i när något sker för mycket, för snabbt och för hårt. 

Bland de mest hårdhänta chocksituationerna jag varit med om är när jag två gånger klivit ur bilvrak, praktiskt taget utan en skråma och fokuserat något litet, som att knäppa en knapp eller rätta till glasögonen - som ett skydd mot att ta in det skrämmande i situationen.

Du får också höra mig läsa ett avsnitt ur ljudboken 100% Charlotte - ta ditt inre ledarskap. 
Blir du nyfiken på att höra hela boken - vars syfte är att du tar steg mot att verkligen leva som du till 100% - kan du köpa den hos nätbokhandlarna. Pappersboken kan du köpa direkt i min webbshop.

Bjud gärna på dina reflektioner kring chock här på bloggen! Jag deltar gärna i samtalet!

Charlotte Cronquist är kärlekskrigare
Love is the answer

Related

charlottepodden 6643156833738330419

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item