charlottecronquist

Lekfull tantra-kalendern 7: En övning för att öppna ditt hjärta

Välkommen till en adventskalender i kärlekens tecken.


Under 24 dagar kommer du att få tips, tankar och övningar ur min bok "Lekfull tantra - din väg till att njuta av livet".
Varje dag kommer ett specialerbjudande, från din #kärlekskrigare. Du får upp till 50% rabatt på något och det priset gäller till i morgon kväll!
Så håll ögonen öppna och passa på!


I dag får du  en övning som handlar om att vidga bröstkorgen från Kapitel 9 "Ditt hjärta".  
 Dagens kärleksklapp är Sju meditationer till ditt hjärta.


Öva: Vidga bröstkorgen

Hur brukar du sitta? Kanske gör du som många andra: Du sitter ganska hopkurad. På lite håll kan det se ut som att du skyddar ditt hjärta, för att du är rädd att visa det eller för att du fruktar att ditt hjärta kan ta skada på något sätt. Ett sätt att ge mer plats åt hjärtat är att till exempel räta på ryggen och sträcka ut armarna, så att bröstkorgen blir mer öppen. Gör gärna den här lilla övningen varje dag.

1. Sitt eller stå upp.

2. Sträck upp armarna så högt du kan medan du tar några djupa andetag.

3. För dina sträckta armar långsamt åt sidorna och gärna lite bakåt också. Lägg märke till att det spänner lite i bröstkorgen. Ta några andetag och upplev att hjärtat får ett större utrymme att andas i.

Ju öppnare ditt hjärta är, desto lättare är det att förnimma dina sinnesintryck, men också känslor och energi, både hos dig själv och den du möter. Jag som tränat tantra länge kan förnimma när jag får kontakt med någon annans hjärta och det kan göra att min kropp vibrerar och kan till och med leda till energiorgasm. Andra upplever det på andra sätt. Det viktiga nu är att du kan se hjärtat som något mer än det som pumpar blod genom ditt system och att hjärtat är viktigt i tantra på många plan.

Köp 7 meditationer till ditt hjärta för endast 100:- (normalt 160:-) priset gäller till och med imorgon kväll.

Ange koden 7DEC för att få rabatten. Här hittar du meditationerna i webbshoppen:

OBS! Kom ihåg att ladda ner dem till din dator i samband med köpet. 


BONUS:
Fram till julafton får du en liten adventsrabatt på min bok "Lekfull tantra - din väg till att njuta av livet", när du handlar med swish. Normalpris inklusive porto är 275:- för en bok.
1 Lekfull tantra 250 kr
2 Lekfull tantra 500 kr
3 Lekfull tantra  700 kr
Gör du en beställning på mer än 1000 kr får du ett exemplar av min bok "Börja tala" (som gör dig tryggare när du talar inför grupp). 

Swisha till 1234 76 22 09 och ange din postadress, så jag kan skicka böckerna.
Om du vill ha en julhälsning till någon, skicka det önskemålet i mejl till mig cronquist.charlotte snabela gmail.com 

Charlotte Cronquist är kärlekskrigare 
Love is the answer

Related

sexualitet 4415330475378177210

Skicka en kommentar Default Comments

  1. En av mina favorit-sjuan-övningar som ofta får vara med mig på min morgonsjua (aka gympa) är expanding chest - då jag sträcker armarna utåt/bakåt och sen kramar jag mig, om och om igen. Väldigt skönt att få sträcka ut!

    SvaraRadera
  2. Mmmmm ... så himla härligt att expandera och öppna upp! Gör i min pilatesträning och också innan löprunda! Tänk vad många användningsområden den rörelsen har :-)

    SvaraRadera
  3. Just jobbar vi på yogan med att öppna upp bröstet ❤ och visst känns det att hjärtat får mer plats.

    SvaraRadera

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item