charlottecronquist

Veckans tantratips (24): Möta rädsla


Vill du leva ett riktigt tantriskt liv?
Då är det meningsfullt att då och då möta din rädsla.
Min erfarenhet att det är just rädsla, som hindrar oss från att leva våra liv fullt ut.

Så frågan är - vad är det för rädslor du behöver möta? Hur kan du göra det under former som inte gör dig ännu räddare? Jag har många gånger tagit ett steg framåt när jag varit rädd - som jag berättade om i tantratips 8. Jag har vidgat det område jag känner mig trygg i.
Men det finns vissa grejer som är extra svåra för mig. Jag tycker det är otroligt att vara på platser där jag kan ramla ner och dö. Typ exemplet är vindlande serpentinvägar. När vi var i Sydafrika i början av året fick jag min beskärda del av läskiga vägar. Värst var det att åka på grusvägar längs bergssidor, ibland utan tillstymmelse till räcken. Då fick jag träna på att lita på min partner som också körde bilen.
Här får du se en liten film som visar landskapet vi passerar när vi åker på en sådan där svinläskig väg som stupar. Jag inser att filmen hade gett ännu lite mer om jag också filmat själva vägen, men just då, i rädslan jag kände, så räckte det med att hålla i kameran och filma. Jag tänkte inte så mycket…
Och efteråt kände jag mig stolt. Vi åkte upp och nerför berget och jag satt kvar i bilen hela tiden. Vi kom helskinnade genom äventyret.

Tips!
Möt din rädsla på ett sätt som funkar för dig! Lägg märke till hur det känns i kroppen.



Vill du göra en större insats för att känna friheten att vara du? Då rekommenderar jag onlinekursen Ta makten som du kan köpa i min webbshop.


Charlotte Cronquist är kärlekskrigare
Love is the answer

Related

tantratips 7878345113156492427

Skicka en kommentar Default Comments

  1. Vad söta små OH-ljud från dig, och så fint att du delar även dem med mig. Och videon. Gisses så gudavackert! Börjar förstå vad Mr D snackar om nu...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är verkligen fantastisk natur på många sätt i Sydafrika. <3

      Radera

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item