charlottecronquist

#1: 100%-podden möter Cornelia Södergren



Nu startar 100%-podden, där jag Charlotte Cronquist möter fantastiska människor som älskar livet.
Den första person du får möta är Cornelia Södergren och längre ner i inlägget kan du läsa om hur du enkelt kan lyssna på en podcast.





"Den här längtan efter att alla ska ha rätt att vara lyckliga, den går inte att stoppa.
Hos mig flödar den över i en kaskad av ord och meningar som vill uttrycka sig för att väcka all kärlek som slumrar inom varje kvinna och man."

Cornelia Södergren

Sommaren 2014 gjorde jag en intervju med Cornelia Södergren, den skedde dagen efter att hon haft en näradöden-upplevelse i trafiken. Hon var centimetrar från att bli träffad av flygande metallstycken.

Men så sitter hon här, i soffan på slottet, så närvarande, så medveten om att livet är här och nu. Så medveten om att vi inte vet något om framtiden och så beredd att möta livet, att njuta av livet och att också möta livets utmaningar.

I det här samtalet så får du många tankar kring hur vi kan hantera livet när det är lite krångligare än annars, och hur det är möjligt att verkligen glädjas åt det. Cornelia har en så spännande livskarriär, där hon skrev sin första bok som 10-åring (!), har varit entreprenör i bröllopsbranschen - och upptäckte att brudparen inte alltid mådde så bra... och kom att, som en av de första i Sverige, utbilda sig till coach.

Det är svårt att sätta ett epitet på Cornelia Södergren, hon gör så mycket och är så fantastisk. Vill du kliva in i hennes värld kan du bland annat läsa någon av böckerna Mannen som kunde tala med kvinnor, Låt kärleken välja eller Realistiska relationer.

Nyfiken på Cornelia Södergren? Här får du veta mer.



Här kan du lyssna på podden via min hemsida.


Lyssna till podden i ljudspelaren:


Om det inte går att lyssna i din webbläsare, kan du pröva här istället.
Eller ännu hellre prenumerera på podden! Det kan du göra här.


Min önskan är att 100%-podden når många.
För att göra det behöver så många som möjligt prenumerera på podden.
Det går enkelt att göra i den smarta mobilens podcast-app. Eftersom jag är applefierad, kan jag bara visa hur den ser ut i iPhonen.

1. 

Du klickar dig alltså in i podcastappen.

2. Sök 100%-podden. 

3. När du klickat in dig är det dags att agera. Klicka på prenumerera, så kommer du automatiskt att få ett nytt avsnitt av 100%-podden varje onsdag.

Och jag skulle vilja att du tar det ett steg till. Att du klickar på "recensioner" och sedan ger podden ett betyg och en kort recension - det räcker med ett ord, om det känns så.



4. Här klickar du alltså på skriv recension, anger ditt apple-id och fyller i ett antal stjärnor, skriver din lilla text och sparar. Gilla gärna också på Facebook.

Som jag har fattat iTunes logik, så blir poddar med synliga ju fler som tycker något om podden - så för att nå ut i en vidare krets är detta viktigt för mig.

5. Sprid gärna länkar - till exempel detta blogginlägg, eller från min hemsida, om 100%-podden och använd hashtaggen #100procentpodden. Då blir det lättare att hitta den i sociala medier.

6. Jag startar också en sida på Facebook som heter 100%-podden. Gå gärna in och gilla den också.


Jag ska försöka lägga in länkar direkt här på bloggen, men det är inte säkert jag lyckas från början. Detta är ny mark för mig och jag lär mig efter hand - och tar gärna emot tips kring teknik, marknadsföring och om fler 100%-are att intervjua.



100%-podden består av 30-45 minuter långa intervjuer, med människor som berättar om meningen med livet och andra djupa sanningar. Ett nytt avsnitt varje vecka.

Related

världen 1321365523164550891

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item