charlottecronquist

Veckans tantratips 35: Börja serva!

 


Tänk dig att du längtar efter sex och närhet.

Om du har en partner kanske din idé är att hen ska se till att du njuter och mår bra.

Kanske är du passiv och inväntar hen? Kanske blir du ledsen när ingenting händer? Kanske börjar du känna dig oälskad och försmådd?

Men tänk om du har ett ansvar för din njutning och att du emellanåt kan sätta någon annan i centrum?

Då och då kan du välja att serva din partner eller någon annan.

Låt hens njutning bli din belöning.

Men erfarenhet är också att servandet har ändrat karaktär med åren, eller snarare, vad som händer med mig när jag serverar har förändrats. Numer känns det också som att jag tar emot något, när jag servar en annan. Det uppstår en ömsesidighet. Men det kräver att jag själv låter bli att vara krävande när jag servar... om jag bara tänker... jag gör detta för att senare få något tillbaka. Testa att serva fullt ut. Var där för din partner, inom dina egna gränser, självklart.

Här kommer en film med veckans tantratips, på temat att börja serva.



Charlotte Cronquist är kärlekskrigare
Love is the answer

Related

tantratips 3120905069520833426

Skicka en kommentar Default Comments

  1. Inga serve-ess utan serve ju.
    Så tänkvärt - undra varför vi tror att andra ska kunna läsa våra tankar och känna våra känslor?! Kanske enklast. För att ta steget, att serva, kan ju vara skitläskigt ...

    //Malin

    SvaraRadera
  2. "Testa att serva fullt ut. Var där för din partner, inom dina egna gränser, självklart."

    Det är det där självklara som ställer mig. Och därför det jag arbetar med - att säkra att jag tar mitt ansvar för mig och mina gränser så att jag KAN serva fullt ut!

    SvaraRadera

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item