charlottecronquist

Tantratips 39: Berör med närvaro

 


Bland det bästa jag vet med människor som är vana vid tantra är att de har lärt sig att beröra med närvaro. Det är sådan skillnad när någon rör mig och tänker på något annat, jämfört med när någon rör mig och har sitt fokus i själva beröringen.
Och jag tänker att om det är något vi människor behöver så är det just beröring med närvaro. Grundläggande är ju själva beröringen, men nästan lika viktigt är det med närvaron. 
Ibland har det faktiskt hänt mig att hafsig beröring, eller beröring som sker när någon uppmärksammar något annat än där beröringen sker, att den beröringen känns obehaglig!

Här kommer en liten film om vikten av beröring. 


Charlotte Cronquist är kärlekskrigare
Love is the answer

Related

tantratips 6352728352978800726

Skicka en kommentar Default Comments

  1. Jag tränar själv på det där - att vara M E D i det jag gör i stunden. Övning ger färdighet, tack vare reflektion och uppmärksamhet.

    SvaraRadera

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item